Om te voldoen aan de standaarden van een noodhulp- en reddingsschip en de beoogde toekomstige operaties, ondergaat het schip ingrijpende aanpassingen. Zo wordt het schip uitgerust met een extra boegschroef, snelle reddingsboot en een Ampelmann installatie: een speciale uitschuifbare stabiele loopplank. Op het dek komt een grote verblijfs- en accommodatie-unit met kantoren, behandelkamers, opslagruimte en cabines voor de circa 40 personeelsleden.
Voor deze scheepsconversie leverde De Boer Staal een compleet scheepsbouwpakket bestaande uit 156 ton plaatstaal en (Holland) profielen in scheepsbouwkwaliteit Grade A met 3.2 LR (Lloyd’s Register) certificaat. Al het staal is door De Boer Staal in de eigen staalconserveringslijn gestraald en gecoat met tweecomponent shopprimer Sigmaweld MC. De Boer Snijbedrijf heeft het staal op maat gesneden, gemarkeerd, gezet en voorzien van laskanten. Om het hele bouwproces efficiënt en soepel te laten verlopen, is het staal op logistieke volgorde op flat-racks aan de scheepswerf aangeleverd.